V oktobru 2022 se je končal Erasmus+ projekt na temo NOVI MEDIJI V SODOBNI DRUŽBI.
V slednjem so sodelovale šole iz Nemčije, Norveške, Danske, Slovaške in Slovenije. Kljub temu, da je projekt končan že dve leti, pa so se v času trajanja projekta stkale močne vezi med sodelujočimi državami.
Tako nas je v času od 22. 4. 2024 do 26. 4. 2024 obiskala skupina dvanajstih učencev ter treh učiteljev iz nekdanje partnerske šole, iz Slovaške (Zakladna skola Pavla Marcelyho). Slovaški učenci in učitelji so se udeležili pouka v 8. a, 8. b in 7. b razredu. V pomoč so jim bili učenci v posameznih razredih.
Glavni cilji projekta so bili:
- učenje jezikov (angleščine/nemščine), spoznavanje novih metod in oblik učenja,
- izboljšanje IKT znanja in učenja na spletu za učence in učitelje,
- izboljšanje uporabe tabličnih računalnikov in IKT pri učnih urah,
- prepoznavanja spletnega ustrahovanja med učenci in njegovo preprečevanje,
- vključevanje tujih učencev v šolsko okolje,
- izboljšanje znanja EU in integritete EU ter pozitivnega učinka sodelovanja v projektih EU na naše življenje.
Za učitelje je bila mobilnost izobraževalni obisk na delovnem mestu (udeležili so se pouka in sledili šolskemu načrtu ter primerjali kurikulume) ter iskali ideje, ki jih lahko prenesejo v svoje delo, za učence pa zanimiva izkušnja sodelovanja pri pouku v tujem okolju, s svojimi vrstniki, spoznavanje šolskega sistema in tkanje novih prijateljstev.
Naši gostje so v dopoldanskem času spoznavali šolski sistem, v popoldanskem času pa so si ogledali okolico Dolenjskih Toplic, pekli topliški piškot, spoznavali program za oblikovanje na laserskemu rezalniku ter imeli likovno delavnico. Poskrbeli smo tudi za skupinsko druženje v sobi pobega, pripravili pa smo večerni kino, kjer smo si skupaj ogledali slovenski film. Tudi na tej mobilnosti ni manjkal ogled Novega mesta in Otočca.
Naši gostje so ob koncu mobilnosti zapisali tudi svoja mnenja in primerjali obe šoli ter šolski sistem. Zapisali so, da so se na šoli počutili dobro, da je naša šola velika ter da se nahaja v zelo lepem okolju. Pohvalili so prijaznost ljudi ter program celotnega tedna, ki smo ga pripravili. Povedali so tudi, da je naš šolski sistem zelo podoben njihovemu.
Ta šola je zelo dobra. Ima zelo lepo lego v Dolenjskih Toplicah in veliko zelenja okoli šole. Šola ima ogromno jedilnico, kjer smo imeli kosila. Ima veliko učilnic, učilnico fizike in kemije, ogromno telovadnico in veliko drugih učilnic za otroke. Šola je ogromna, v njej pa se zelo hitro izgubiš. Bivanje v Dolenjskih Toplicah mi je bilo zelo prijetno. Spoznali smo veliko dobrih prijateljev, učiteljev, prijazno ravnateljico in zelo prijazno vodjo mobilnosti na šoli. 🙂 MARKO KECSKES |
Šola se nahaja v lepem okolju, s »kul« učenci. Spoznala sem kar nekaj novih prijateljev. Učilnice in učne ure so bile zanimive. Učitelji so bili zelo zabavni. Imate prijetne učilnice. Hrana je drugačna od naše. Tukaj mi je bilo zelo všeč. NINA PARTLOVA |
Tukaj je bilo super, res sem uživala. To je zelo prijeten kraj in zelo prijazni ljudje. Všeč so mi izdelki učencev, ki so bili razstavljeni po šoli. Nekateri učitelji so res strogi, ampak tako bi moralo biti. Všeč mi je bil program, ki ste ga pripravili za nas. Poskusila sem veliko novih stvari, kot je peka in drugo. Vesela sem, da sem bila lahko na vaši šoli, res sem uživala.☺ #milujempeniaze ok ahojcau cmuq love yall ♥♥♥♥♥ MICHAELA GALGANOVA |
Vaša šola je res dobra, na zunaj izgleda majhna, od znotraj pa je velik labirint. Z učenci je bilo zabavno. Kadar sem potreboval pomoč, so mi vedno pomagali. Učitelj je bil super in zabaven. Šola ima veliko stvari, ki jih naša šola nima. Presenetilo me je, ko sem v telovadnici opazil plezalno steno. Najbolj mi je bilo všeč, da sem našel nove prijatelje, s katerimi sem zelo užival. ALEX BRUNA |
Tukaj je bilo super. Našla sem veliko novih prijateljev in doživela nove izkušnje v tej državi. Zelo so mi bile všeč vaše učne ure. Imate zelo prijazne učitelje in sošolce. Za nas ste pripravili zelo dober program. Malica, prigrizki in kosila so bila zelo dobra. Imate zelo lepo šolo. Pogrešala vas bom. ALENA SEBESTOVA |
Všeč mi je bilo, da se je vsak učitelj potrudil in nam pripravil dobrodošlico. Bili so zelo prijazni. Pouk se ni veliko razlikoval od slovaškega. Ker nekateri učitelji niso govorili angleško, so bile ure pouka nekoliko nerazumljive. Šolska jedilnica je lepa. Všeč mi je bilo, da je velika in da imate veliko prostora, tudi če je šola manjša. Hrana je bila drugačna od naše. Všeč mi je bil uvodni pozdrav s pesmijo in informacijami o kraju in šoli. Dva učenca sta bila vodiča naše skupine. Pokazala sta nam učilnice in razkazala šolo. SIMONA SIMONOVA |
Imate zelo dobro šolo. Učenci so zelo prijazni in prijetni. Pri vas so učitelji boljši in bolj prijazni kot na naši šoli. Tudi učne ure so bile zanimive. Želim si, da bi lahko ostal dlje. TEO LIPOVSKY |
Šola je zelo majhna, a lepa. V tej šoli so zelo prijazni učenci in učitelji. Učenci so se učili zelo zanimive stvari. Všeč mi je vaš šolski sistem, tudi trava in hribovje v okolici šole. Zelo so mi bile všeč delavnice. Res je, da ste zelo dobri v odbojki, kar ste tudi dokazali. PETRA ODKLADALOVA |
Šola je zelo prijetna in lepa. Učenci in učitelji so zelo prijazni. Vsaka učna ura je bila zabavna in zanimiva. Zelo lepo se je bilo družiti z vami, saj ste bili zelo prijazni do nas. Šola je nekoliko manjša od naše, vendar lepa. Šolska jedilnica je precej dobra, hrana pa zanimiva. Učenci so zelo dobri v odbojki. V bodoče moramo vaditi, da vas naslednjič v odbojki premagamo. TAMARA JUNASOVA |
Imate zelo lepo šolo, prijazne učence in zelo prijazne učitelje. Šolska jedilnica je lepa, hrana pa se razlikuje od naše. Šola izgleda zelo stara in majhna, vendar pa je v notranjosti velika. Vaš izobraževalni sistem je zelo podoben našemu. Želim si, da bi lahko ostal na mobilnosti dlje časa in se še več družil z učenci. MAXIM LIPSKY |
Na šoli mi je bilo všeč, saj je bilo tiho in mirno. Na šoli bi želela ostati še kar nekaj dni, da bi lahko spoznala vse. Teden mobilnosti na tuji šoli je premalo časa za spoznavanje prijateljev. Šola je manjša od naše, vendar v redu. Sistem tukaj je malo drugačen od našega. Šola je zaradi gozda na lepem mestu. Mislim, da je slovenski sistem učenja lažji od našega. Nekatero učno snov smo se mi učili v nižjih razredih, kot se v slovenskih šolah. Zelo dobro je, da ima šolski avtobus postajo pred samo šolo. V času mobilnosti smo igrali tudi odbojko, bilo je zabavno. Mi smo zmagali, vendar so tudi slovenski igralci zelo dobri. Učenci so med poukom mirnejši od naših in poslušajo učitelja. To mi je bilo zelo všeč. V te kraje se želim še vrniti in obiskati nove prijatelje. ANNA GRETA SKULTETYOVA |
Tukaj mi je bilo zelo všeč. Učenci so zelo prijetni in prijazni. Šola je malo manjša od naše, vendar je na šoli zelo mirno. Najbolj mi je bil všeč tečaj umetnosti in delavnice, ki smo jih imeli po poku. Želim si, da bi lahko ostala tu več časa. JANA DANCIOVA |
Mobilnost in šola gostiteljica sta mi bili zelo všeč. Šolsko osebje je bilo zelo prijazno in ustrežljivo. Izobraževalna sistema Slovenije in Slovaške bi lahko primerjali z vsakodnevnim opazovanjem pouka. Pouk, ki sem se ga udeležil, je bila fizika, kemija, angleščina, etika, slovenščina, matematika itd. Predvsem pa smo delili znanje. Kot učitelj sem vesel, da so naši učenci uživali v Dolenjskih Toplicah. MARTIN BAJZIK (učitelj) |
Uživala sem na vaši šoli. Udeležila sem se pouka različnih predmetov, kot so geografija, fizika, matematika in umetnost. Predvsem sem uživala pri pouku likovne umetnosti. Všeč so mi bili učitelji, ki so navduševali učence. Pogovarjala sem se tudi z učitelji vaše šole, ki so bili prijazni in ustrežljivi. Takoj so odgovorili na vsa moja vprašanja. Rada bi omenila, da so nam vsi (učitelji in učenci), ki so sodelovali v projektu Erasmus, poskušali pomagati na vse možne načine. Vsi ljudje na šoli so toplega srca. Všeč so mi bile tudi delavnice, kot so peka piškotov s sivko ali delavnica oblikovanja zaznamkov za knjige. Otroci so uživali tudi ob gledanju filma, ki ste ga izbrali za nas. Najbolj so mi bile všeč lučke, ki so ustvarile neverjetno vzdušje. MICHAELA KONECNA (učiteljica) |
Šolsko osebje je zelo tradicionalno in označuje značilnosti tradicionalne šole. Učitelji poskušajo imeti prijateljski odnos z učenci. Šola se nahaja v prijetnem okolju. V projektu Erasmus so sodelovali vsi otroci. Po pouku so bile organizirane zanimive delavnice za naše učence. Učitelje je zanimalo tudi naše poučevanje na Slovaškem. Naši učenci so imeli športne in ustvarjalne delavnice. Ta mobilnost mi je dala novo znanje. RADOSLAVA KAJANOVICOVA (učiteljica) |
Kakšnega mnenja pa so učenci, ki so vodili posamezno skupino znotraj 7. b, 8. a in 8. b razreda?
Ta teden je bil zanimiv, predvsem pa zaradi vpetosti slovaških učencev in učiteljev pri pouku veliko bolj razgiban in dinamičen. Učenci iz Slovaške so prijazni, zanimivo se je bilo družiti z njimi. Ugotovili smo, da imamo podobne jezike. Med urami so veliko sodelovali. Z njimi so bile ure zanimivejše. Upamo, da so ta teden uživali.
Naši učitelji so se trudili govoriti angleško, prav tako pa tudi mi. V 7.b razredu smo z njimi plesali polko, račke, makareno ter valček. V 8. razredu so slovaški učenci pripravili predstavitev o mestu Bratislava in o šoli, katero obiskujejo. Predstavitev je bila zanimiva in zabavna. Po predstavitvi smo rešili tudi nadvse zanimiv, poučen in zabaven kviz.
Pomerili smo se tudi v igranju odbojke, kjer smo učenci naše šole zmagali.
Teden je bil uspešen, slovo pa je prehitro prišlo. Veselimo se nadaljnjega druženja z naši novimi prijatelji.
Tilen Sepaher, Jakob Škedelj, 7. b
Jan Makovec, Iza Avsec, 8. a
Nejc Kastelic, Tin Marc Klobučar, 8. b
Učenci so se družili v času pouka in v popoldanskem času. Tokrat mobilnost ni potekala na klasičen način, saj se učenci niso ves čas družili in je bilo skupno druženje v petih dneh nekoliko prekratko. Vseeno smo jim pripravili zanimivo in nepozabno doživetje, predvsem pa stkali vezi za nadaljnje sodelovanje.
Antonija Miklavčič-Jenič, prof.