ŠOLSKE DEJAVNOSTI 2024/2025
- Zdrava šola
- Simbioza skupnost
- Vzgojni načrt
- Nadarjeni učenci
- Rastoča knjiga
- Ekošola
- Šolska shema
- Kulturna šola
- Podjetništvo (Spirit)
- IKT
- Digitrajni učitelj
- Šolsko glasilo Rog
- “Pozdrav ptic miru”
Zdrava šola
Vodji: Špela Mrvar, prof., mag. Rosana Dular, prof.
Za šolsko leto 2024/2025 bo v okviru programa Zdravih šol rdeča nit preprečevanje medvrstniškega nasilja z geslom: Za varno in vključujoče šolsko okolje. Med šolskim letom bomo spodbujali varno in vključujoče šolsko okolje ter krepili nenasilno komunikacijo. Med šolskim letom bomo spodbujali sodelovanje, pozitivne reakcije, spoštovanje, medvrstniško pomoč in medgeneracijsko sodelovanje. Izvajali bomo dejavnosti, povezane s področja duševnega zdravja, gibanja in zdrave prehrane. Tekom šolskega leta bomo obeležili svetovne in mednarodne dni s plakati na oglasnih deskah v šoli. Opravljali bomo aktivnosti in ozaveščali učence, učitelje ter starše o priporočilih NIJZ-a. Sodelovali bomo v programu Varno s soncem, preko katerega bomo ozaveščali o ustrezni zaščiti pred škodljivim delovanjem sončnih žarkov.
Simbioza skupnost
Vodja: Špela Mrvar, prof.
Projekt Simbioza Skupnost spodbuja medgeneracijsko sodelovanje in povezovanje v lokalnem okolju. Krepi nivo znanja digitalnih veščin in kompetenc ne le med starejšimi, pač pa tudi med mladimi. Med šolskim letom bomo izvedli različne medgeneracijske aktivnosti, sodelovali v projektih, sodelovali z različnimi timi in aktivi na šoli. V sklopu projekta bomo izvedli Simbiozo Giba, s katero bomo ponovno sodelovali v vseslovenski medgeneracijski gibalni akciji. Cilj projekta je združiti in povezati vse generacije, splesti nova prijateljstva in predvsem gibati se.
Vzgojni načrt
Vodja: mag. Helena Arzenšek Krajačič, prof.
Vzgojni načrt šole izhaja iz ciljev osnovnošolskega izobraževanja, zapisanih v Zakonu o osnovni šoli. Z vzgojnim načrtom šola določi načine doseganja in uresničevanja ciljev in vrednot iz 2. člena tega zakona ob upoštevanju potreb in interesov učencev ter posebnosti širšega okolja. Vzgojni načrt vsebuje vzgojne dejavnosti in oblike vzajemnega sodelovanja šole s starši ter njihovo vključevanje v njegovo uresničevanje. Oblikujejo ga delavci šole v sodelovanju s starši, učenci in sodelavci šole. Sprejme ga Svet zavoda.
Na podlagi Vzgojnega načrta oblikujemo Pravila šolskega reda, kjer natančneje opredelimo dolžnosti in odgovornosti učencev, načine zagotavljanja varnosti, pravila obnašanja in ravnanja. Določeni so vzgojni ukrepi za posamezne kršitve pravil, organiziranost učencev, opravičevanje odsotnosti ter sodelovanje pri zagotavljanju zdravstvenega varstva učencev. Posebno pozornost namenjamo ozaveščanju učencev o odgovornem, strpnem in socialno sprejemljivem vedenju. V okviru preventivnih in proaktivnih dejavnosti bomo izvajali predavanja o škodljivosti prekomerne uporabe zaslonov, delavnice za krepitev duševnega zdravja otrok, delavnice nenasilne komunikacije in reševanja konfliktov. Posebej se bomo posvetili pohvalam in krepitvi želenega vedenja.
Nadarjeni učenci
Vodji: Karmen Sepaher, prof., Maja Bobnar, prof.
Skrb za nadarjene učence, ki zmorejo in hočejo več, je pomemben del programa šole, njenega načrta in vizije. Poleg obveznih učnih programov potrebujejo nadarjeni učenci sebi prilagojen pouk in dejavnosti, s katerimi bodo lahko čim bolj razvijali svoje sposobnosti. Pri rednem pouku bomo diferencirali in individualizirali delo s posamezniki, jih spodbujali k čim večjemu vključevanju v prednostno nalogo šole ter k vsem projektom in dejavnostim, ki smo si jih zastavili v Letnem delovnem načrtu šole. Nadarjene učence spodbujamo k vključitvi v ponujen dodatni pouk.
Za nadarjene učence bomo v šolskem letu 2024/2025 organizirali obogatitveni program v obliki tematsko obarvanih popoldnevov (3 v letu) ter enodnevno ekskurzijo. Učence bomo, glede na njihov interes, vključevali v šolske projekte ter različne dejavnosti tekom šolskega leta.
Rastoča knjiga
Vodja: Vesna Podlesnik, prof.
Šolski tim Rastoče knjige skrbi predvsem za motivacijo učencev in zaposlenih za branje, pozitivno naravnanost in za aktivnosti na vseh področjih življenja in dela šole, ki so povezane s kulturo branja. Tim bo skrbel za promocijo branja in pisanja kot vrednote, h katerim se želimo kljub modernemu načinu življenja vrniti in na katere prevečkrat pozabljamo. Znotraj dejavnosti se bodo izvajali projekti, povezani z branjem in pisanjem. Naloga tima je, da projekte med seboj poveže, jih predstavi učencem in učiteljem ter jih motivira za sodelovanje v čim večjem obsegu.
V šolskem letu 2024/2025 bomo organizirali skupen kulturni dan za učence od 1. do 9. razreda. Namenjen bo projektu Rastoča knjiga. Prioriteta bo branje ter višanje bralne pismenosti.
Izvesti nameravamo vse dejavnosti, ki smo jih v okviru Rastoče knjige izvajali že v preteklih šolskih letih. V okviru branja in bralne pismenosti se bomo bolj povezali s šolsko skupnostjo, vrtcem in kolektivom učiteljev, ki morajo biti zgled za branje knjig. Krovna tema naslednjega šolskega leta bo branje v povezavi z doslednostjo oz. odgovornostjo do knjig.
Ekošola
Vodji: Miroslava Hrovat, prof., Liljana Klobučar, prof.
Program Ekošola je šola za življenje, zato bomo eko vsebine tudi v letošnjem šolskem letu vključevali v pouk in ostale dejavnosti na šoli. Skozi celo šolsko leto bomo zbirali pokrovčke in izrabljene baterije. V sodelovanju s šolsko skupnostjo bomo izvedli dve zbiralni akciji starega papirja v jesenskem in spomladanskem času.
V eko kotičku bomo v sodelovanju z zdravo šolo in šolsko skupnostjo redno razstavljali izdelke in plakate učencev na temo ekologije ter tako strokovne delavce kot tudi učence obveščali o aktualnih eko dejavnostih na šoli. Spodbujali bomo učence, učitelje in ostale zaposlene na šoli k sodelovanju ter skušali pritegniti tudi zunanje sodelavce.
Sodelovali bomo pri projektih: Mlekastično! Izberem domače, Odpadkom dajemo novo življenje, Hrana ni za tjavendan, Biotska pestrost in voda ter Misija zeleni koraki.
Šolska shema
Vodja: Špela Mrvar, prof.
V šolskem letu 2024/2025 bomo nadaljevali z izvajanjem šolske sheme, v kateri bomo učencem v šoli razdeljevali šolsko sadje in zelenjavo (sveže sadje in zelenjava, pri čemer je manj kot polovica razdelitev lahko obrok predelanega sadja in zelenjave) kot dodaten brezplačni obrok. Namen tega ukrepa je povečati uživanje sadja in zelenjave pri učencih, izboljšati njihove prehranske navade ter ustaviti naraščanje pojava prekomerne teže in debelosti.
Novembra se bomo posvetili spoznavanju slovenske tradicionalne hrane, potekale bodo dejavnosti v okviru Tradicionalnega slovenskega zajtrka, ki se bo odvil v petek, 15. 11. 2024, z naslovom »Tradicionalni slovenski zajtrk – moj naj zajtrk!«. Poudarek v letošnjem šolskem letu bo na zajtrku kot celoti. Izpostavljenih bo vseh pet sestavin Tradicionalnega slovenskega zajtrka (kruh, maslo, med, mleko in jabolko ali drugo slovensko sadje) ter poudarjen pomen in prednosti lokalne oziroma slovenske hrane.
Kulturna šola
Vodja: Jasmina Kokalj, prof.
Kulturna šola ima izjemen pomen za šolo, saj prispeva k celostnemu razvoju učencev in obogatitvi šolskega okolja. Kulturne dejavnosti omogočajo učencem, da se izražajo s pomočjo različnih umetniških oblik, kot so glasba, ples, gledališče, likovna umetnost in literatura. S tem ne le razvijajo svoje talente in ustvarjalnost, temveč tudi krepijo samozavest, komunikacijske veščine in sposobnost sodelovanja. Učenci spoznavajo različne kulture in tradicije, kar prispeva k večji strpnosti in spoštovanju drugačnosti. Poleg tega projekt Kulturna šola pomaga pri oblikovanju kritičnega mišljenja in estetskega čuta pri učencih. Izkušnje v kulturnih dejavnostih učence spodbujajo k analiziranju, interpretiranju in vrednotenju umetniških del, kar je pomembno za njihov intelektualni razvoj.
V šolskem letu 2023/2024 smo ponovno pridobili naziv Kulturna šola, ki smo ga junija 2024 podaljšali do konca šolskega leta 2026/2027. V okviru tega projekta skrbimo za kvaliteto in dvig kulturnega udejstvovanja učencev, staršev in mentorjev dejavnosti. Učence spodbujamo k sodelovanju na različnih umetnostnih področjih in skrbimo za izobraževanje mentorjev. Pri tem sodelujemo s timi, ki delujejo v šolskem okolju, ter se osredotočamo tudi na prednostni nalogi šole.
Tudi v šolskem letu 2024/2025 se bomo povezovali z lokalno skupnostjo (sodelovanje na različnih kulturnih dogodkih), vključili se bomo v mesec skupnega branja, pripravili Andersenov večer, spodbujali ustvarjalnost in umetniško izražanje učencev z različnimi dejavnostmi ter krepili medkulturno razumevanje in sodelovanje v šolski skupnosti.
Podjetništvo (Spirit)
Vodja: mag. Rosana Dular, prof.
V šolskem letu 2024/2025 bomo na področju podjetništva sodelovali z Javno agencijo Spirit in Razvojnim centrom Novo mesto. Naša šola bo vodila konzorcij osnovnih šol za dejavnost »Z ustvarjalnostjo in inovativnostjo do podjetnosti«. Sodelovali bomo tudi na Startup vikendu, konzorcij bo vodila OŠ Brusnice.
- Z ustvarjalnostjo in inovativnostjo do podjetnosti
Program sistematično razvija kompetenco samoiniciativnosti in podjetnosti ter učence usposablja za ustvarjalno in inovativno reševanje problemov ob upoštevanju interesov in potreb uporabnikov. Poteka pod okriljem Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, ki ga zastopa SPIRIT Slovenija, javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije. Konzorcij sodelujočih šol vodi naša šola. Na tem dogodku bodo sodelovale še OŠ Brusnice, OŠ Grm, OŠ Šmihel in OŠ Bršljin. V središču je proces usposabljanja učencev za uresničevanje lastnih zamisli. To zahteva povezovanje znanja, obvladovanje veščin, spretnosti in postopkov, pa tudi način razmišljanja, ki poudarja osebno odzivnost posameznika, njegovo osebno integriteto in sodelovanje z drugimi. Proces dela je zasnovan tako, da dijaki in učenci osnovnih šol v sodelovanju z zunanjim mentorjem in predstavniki lokalnega okolja (organizacije v lokalni skupnosti, podjetniki, inovatorji in drugimi) povezujejo pridobljene informacije in spretnosti ter jih preoblikujejo v kakovostno znanje na temelju lastne angažiranosti. Dogodek bomo izvedli 25. 9., 30. 9. ter 2. 10. 2024.
- Startup vikend
Sodelovali bomo v programu Startup vikend, ki razvija kompetenco samoiniciativnosti in podjetnosti. Dejavnosti bodo potekale pod vodstvom OŠ Brusnice v partnerstvu z Razvojnim centrom Novo mesto.
Z aktivnostmi v okviru programa želimo doseči naslednje cilje:
- zagotoviti spodbujanje razvoja osebnostnih lastnosti učencev, ki so pomembne za podjetnost: ustvarjalnost, samoiniciativnost, sprejemanje tveganja in odgovornosti, samozavest,
- oblikovati osnovna znanja in stike s poslovnim svetom in s tem razumevanje vloge ustvarjalnosti, podjetnosti ter podjetništva za družbo.
Dogodek se bo izvedel 8. 11. in 9. 11. 2024. Na dogodku bo sodelovalo pet osnovnih šol. Vodili ga bodo zunanji mentorji, ki imajo izkušnje in znanja s področja podjetništva.
Tako kot vsako leto se bomo z izbranimi idejami udeležili tudi podjetniškega tekmovanja Popri.
- Podjetniški krožek
V naslednjem šolskem letu bomo izvajali podjetniški krožek. Kot zunanja mentorica se nam bo pridružila Anja Hrastnik iz Razvojnega centra Novo mesto.
IKT
Vodja: Antonija Miklavčič-Jenič, prof.
V šolskem letu 2024/2025 bomo še vedno skrbeli za kontinuirano delo učencev v spletnih učilnicah. Učeči učitelji bodo pripravili delo v spletnih učilnicah ali organizirali delo v računalniški učilnici, kjer bodo učenci pripravljene naloge opravljali. Učenci bodo tako spoznavali svet spletnih učilnic in druga računalniška znanja. Vsi učenci naše šole bodo imeli aktivne AAI in Microsoft 365 račune. Učitelji bomo poskrbeli, da učence seznanimo in naučimo uporabljati šolske e-naslove, ki se navezujejo na dostop do Microsofta 365. Preko Microsofta 365 bodo imeli učenci možnost njegove uporabe na napravah doma (telefon, tablica, računalnik). Račun je aktiven v času šolanja na OŠ Dolenjske Toplice. Tim bo sledil novostim na področju računalništva, podajal predloge za izobraževanje ter omogočal uporabo digitalne tehnologije v današnjem času.
Opažamo, da se znanje, pridobljeno v času izobraževanja na domu, hitro pozablja, zato bomo ponudili več interesnih dejavnosti s področja računalništva, predvsem splošne uporabe računalnika, urejanja besedil, predstavitev in osnovnega poznavanja excela. Prav tako bomo organizirali daljša ali krajša potrebna izobraževanja za zaposlene. Tekom šolskega leta se bomo usmerili na razvoj digitalnih kompetenc pri zaposlenih, kasneje tudi pri učencih.
Tekom šolskega leta bomo sledili razpisom nabave nove opreme ter se nanje prijavili.
DIGITRAJNI UČITELJ
Vodja: Andreja Koščak, prof., ravnateljica
V prvem letu projekta smo zaposleni opravili 3 izobraževanja iz ponujenih vsebin t. i. Pristopa 1. V drugem letu nas čakajo izobraževanja iz ponujenih vsebin Pristopa 1 in Pristopa 2, ki se bodo izvajala na naši šoli. Pripravili bomo tudi Digitalno strategijo zavoda.
Še vedno je cilj projekta dvigniti znanje in kompetence vseh udeležencev izobraževanja, s poudarkom na ustvarjalnosti in inovativnosti. S tem se zagotovi dvig digitalnih kompetenc, kompetenc za trajnostni razvoj in finančne pismenosti. Podane vsebine so zato ozaveščene, ponotranjene, izvajane in živete, ne le s strani vodstva, temveč tudi strokovnih delavcev. Spodbujanje kritičnega mišljenja, analitičnih sposobnosti ter pridobivanje praktičnih veščin tako postaja ideja prihodnosti.
Šolsko glasilo Rog
Vodji: Jasmina Kokalj, prof. in Dejan Žnideršič, prof.
Prispevki v šolskem glasilu Rog zajemajo aktualno dogajanje na šoli, dneve dejavnosti, pomembne dogodke ter udeležbe učencev in njihovih mentorjev na tekmovanjih, natečajih, njihove dosežke ter literarno-umetniške stvaritve učenk in učencev ter tudi učiteljev na šoli.
Vsebine letošnjega šolskega glasila bodo povezane z obema prednostnima nalogama šole ter z otvoritvijo novega vrtca. Pomemben prostor bomo namenili tudi izstopajočim likovnim izdelkom ter literarnim prispevkom naših učencev, dodali pa bomo več zabavnih in za učence zanimivih vsebin (pobarvanke, rebusi, križanke, zapis anekdot …).
“Pozdrav ptic miru”
Vodja: Miroslava Hrovat, prof.
Namen projekta je, da bi bili skupaj glasnejši in vidnejši glasniki miru, svobode, pravičnosti, boljših odnosov … S sodelovanjem v projektu uresničujemo ideje o širjenju miru. Z dejavnostmi bomo opozarjali na stanje nizke kulture komuniciranja v družbi in pojava negativnih in nestrpnih razmišljanj, zato bomo usmerjeno sledili cilju izboljšati kulturo komunikacije in dialoga. Slogan projekta je »Sodeluj in spremeni«. V šolskem letu 2024/2025 se osrednja tema glasi: »V miru so združene: sanje, ljubezen, znanje, svoboda, pravičnost in poštenost.«
Cilji projekta so:
- razvijanje socialnih veščin, v skladu z ogrodjem EU kompetenc, za strpno sobivanje in oblikovanje kulturnega dialoga,
- razvijanje državljanskih kompetenc,
- aktivno vključevanje v spreminjanje družbenega življenja,
- spodbujanje pozitivnih misli in optimističnega ravnanja.