MEDNARODNE AKTIVNOSTI
Spletne pasti
11. 2. 2025 je bil letos dan varne rabe interneta in četrtošolci in petošolci so na interesni dejavnosti Animateka prikazali svoje videnje spletnih pasti.
Dan varne rabe interneta
Več si preberite na spletni strani: https://safe.si/dan-varne-rabe-interneta/dan-varne-rabe-interneta-11-2-2025
eTwinning aktivnosti
Vodja: mag. Urška Bučar Fink, prof.
eTwinning je akcija programa Erasmus+, ki jo usklajuje Evropsko šolsko omrežje v imenu Evropske komisije. Namenjena je podpori in spodbujanju uporabe sodobnih informacijsko- komunikacijskih tehnologij (IKT) v izobraževanju na ravni vrtcev, osnovnih in srednjih šol. Cilj eTwinning projektov je vzpostavitev neformalnih partnerstev in projektov ter sodelovanje med evropskimi šolami na katerem koli predmetnem področju. Sodelovanja so lahko kratkotrajna, trajajo lahko celo šolsko leto in so lahko priprave na morebitne nove mednarodne projekte (v smislu načrtovanja ciljev projekta in pridobivanja novih partnerjev).
Učitelji OŠ Dolenjske Toplice priložnostne projekte, ki temeljijo na obravnavi različnih vsebin iz pouka in vsakdanjega življenja ter na delu z nadarjenimi vzpostavljamo že enajsto leto. Glede na lastne interese se udeležujemo različnih izobraževanj, ki nam jih ponuja portal eTwinning.
Od leta 2018 smo eTwinning šola, v šolskem letu 2022/2023 je naša šola ta naziv pridobila že tretjič zaporedoma. Trenutno pa se potegujemo za nov naslov eTwinning za leto 2025. Naziv dokazuje, da smo šola, ki v eTwinning pristopa na ravni celotne institucije in kakovostno projektno delo na daljavo vključuje v redno pedagoško delo. V Sloveniji je ta naziv prejelo skupaj 15 šol in vrtcev, zato nam znak izredno veliko pomeni.
Projekte smo v začetku vzpostavljali predvsem z učenci razredne stopnje. Povezovali smo se s šolami iz Hrvaške, Romunije, Turčije, Švedske, Belgije. Tematike so bile v igre, vrtnarjenje, zdrav način življenja, zanimiva pa sta bila tudi projekta talentov in uporabe čaja. Za projekte smo pridobivali nacionalne in celo evropske znake kakovosti, kar pomeni, da so bili priznani kot kvalitetni projekti v naši državi in v državi partnerjev.
V času izvajanja Erasmus projekta KreARTivnost smo eTwinning portal in projekte izvajala kot pripravo progama mobilnosti, načrtovanje aktivnosti Erasmusovega projekta in kot platformo za izmenjavo primerov dobre prakse ter varno okolje za povezovanje učencev. V letu 2021 smo zaradi povezovanja eTwinning projektov in Erasmusa dobili laskavo priznanje Zlati kabel, z obrazložitvijo, da »Gre za projekt eTwinning, ki so ga na Osnovni šoli Dolenjske Toplice izvedli kot podporo pri izvajanju projekta Erasmus+ Bodimo kreativni in se učimo z umetnostjo. Portal eTwinning je v času, ko so šole izvajale učenje na daljavo, omogočil izvedbo virtualne mobilnosti, kar je bilo v tem času bolj izjema kot pravilo. Koordinatorica projekta, mag. Urška Bučar Fink, prof., je portal prepoznala kot varen in učinkovit prostor za pedagoško delo, kar pozdravljamo. Učencem je bila omogočena nepozabna sodelovalna izkušnja z vrstniki iz tujine in raziskovanje s pomočjo različnih IKT-orodij. Hkrati so bili učenci soustvarjalci delavnic. Pri tem so izhajali iz lastnih potreb pri pouku. Poleg vsebinskih razprav je bila ključna tematika pogovorov tudi varnost na internetu. Projekt se je izvajal v okviru rednega pouka in spodbudil tudi medpredmetno povezovanje. Izvedba virtualne mobilnosti je bila pomembna tudi za sodelujoče učitelje, saj je predstavljala učno izkušnjo in prostor za izmenjavo idej. Udeleženci so poleg uporabe različnih učnih metod, povezanih s poučevanjem in učenjem skozi umetnost, krepili socialne, digitalne, jezikovne in medkulturne kompetence. Posebej pohvalno je, da so vsa gradiva, ki so nastala v času trajanja projekta, na voljo za delo v prihodnosti. Učinki so vidni zlasti v dojemanju umetnosti kot enem izmed orodij za poučevanje in učenje pri udeležencih ter motivaciji za učenje.«
V času izvajanja projekta Erasmus+ Novi mediji v demokratični družbi, smo poudarjali tudi varno rabo interneta, zapisali pravila obnašanja na spletu ter varnost kar uporabljamo tako učenci kot učitelji tudi po kočnam projektu.
Prav tako smo se naučili uporabljati in kritično vrednotiti objave v različnih medijih.
Tudi na dnevu odprih vrat šole smo o tem seznanjali ostale učence, starše in ostale krajane.
Na koncu projekta je nastal vodnik varnega obnašanja na spletu ter smernice, kako razlikovati med resnično in lažno novico, ki sta objavljeni na spletnih straneh sodelujočih šol.
Tekom projekta je nastal blog oziroma spletna stran, kjer so objavljali rezultati dela, ki ga so ga spremljali vsi (učenci, starši, lokalna skupnost …). Tekom projekta pa je nastala tudi eTwinning spletna učilnica z vsebino projekta. Stran projekta je dostopna na spletni strani: http://project-nemesis.online/?page_id=293.
V spletne učilnice smo izobesili plakate o varni rabi interneta, izvajanju videokonferenc, kar nam služi tudi še sedaj, saj varnosti na internetu ni nikoli preveč. Starejši učenci o tem poučujejo mlajše, na to temo še vedno izvajamo dneve dejavnosti ter se mnogo bolj in odgovorneje zavedamo tega problema. Vsako leto v okviru projekta Simbioza o varnosti na spletu učenci poučujejo tudi upokojence naše občine, ki se v 10-urnih delavnicah digitalno izobražujejo na naši šoli.
eTwinning projekti so mednarodni, se pa od Erasmusovih razlikujejo po tem, da ni za njih finančne podpore, kar pomeni, da ni izmenjav učencev in učiteljev. Gre pa kljub temu za prvovrstno izkušnjo povezovanja s šolami iz tujine, za izmenjavo mnenj, primerov dobre prakse. Izhajaš iz tebi ljube teme, projekti trajajo poljubno dolgo, v posamezne vsebine se poglabljaš glede na interes učencev in pouka. IN kadar projekt zastaviš vsebinsko kot podporo svojemu poučevanju v oddelku, od sodelovanja lahko pridobijo ogromno vsi deležniki, tako učenci, kot učitelji in tako postaneš eTwinning učitelj po duši.
Na naši šoli pa upoštevamo vrednost eTwinning projektov tudi v smislu podpore mednarodnim projektom Erasmus programa in Twin Space učilnice uporabljamo kot varno spletno okolje v podporo tem projektom in v njih objavljamo vso potrebno dokumentacijo projektov, naše izdelke, utrinke aktivnosti in diseminacijo le teh. Slednje objavimo tudi dostopno javnosti, da s tem širimo dober glas o takšnem načinu delovanja šole.
O naših projektih pa si več lahko preberete na povezavi https://inovativna-sola.padlet.org/urskab/etwinning-projekti-o-dolenjske-toplice-33k3wruwxzwwpflu
Aktualne informacije
Projekt KreARtivnost – Bodimo kreativni in se učimo z umetnostjo, se na naši šoli še vedno čuti. V naše aktivnosti pouka, iizbirnih predmetov in interesnih dejavnosti vnašamo veliko mero ustvarjalnega učenja u umetnostjo.
Še vedno izvajamo podjetniške delavnice po sistemu Start up metode.
Obujali smo spomine naših preteklih eTwinning projektov. Učenci so se prepoznali v časopisih, ki so na njih nastali.
Učenci so se preizkusili v kreiranju eTwinning učilnice kot učenci administratorji.
Razmišljali smo, katerih tem bi se v letošnjem letu v okiru eTwinning projektov lahko lotili. Izhajali smo iz smernic, ki jih daje Center Republike Slovenije za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja – Cmepius, pod okriljem Evropske komisije: vključevanje, ohranjanje okolja in prehod na digitalno družbo. Naši učenci so razmišljali predvsem “zeleno”.