PREDNOSTNA NALOGA 2024/2025
CELOSTNI RAZVOJ IN ETIKA VIZ
Vodja: Andreja Koščak, prof., ravnateljica
V tem šolskem letu bo ožji tim svoja pridobljena znanja, ki si jih je pridobil tekom izobraževanj v lanskem šolskem letu, širil na vse strokovne delavce. Tako bomo nadgradili znanja in veščine s področja medsebojne komunikacije:
- komunikacijske veščine,
- obvladovanje stresa,
- reševanja konfliktov in
- učinkovito timsko delo.
Pridobljene veščine bomo mesečno razvijali na jutranjih pedagoških sestankih. Skozi celotno šolsko leto bomo izvajali kolegialne hospitacije in jih analizirali. Pripravili bomo načrt samoevalvacije, ki jo bomo umestili v poročilo ob koncu šolskega leta 2024/2025. Poskrbeli bomo, da bomo še doslednejši pri upoštevanju šolskih pravil in postopkov ter na to navajali tudi učence.
Cilji:
- izboljšati medsebojno komunikacijo (poslušanje drug drugega, pozitiven odziv na konstruktivno kritiko),
- izpopolnjen prenos informacij (pravočasno obveščanje vseh udeležencev o dogodkih na šoli),
- dosledno ravnanje vseh deležnikov VIZ (dosledno izvajanje skupnih dogovorov).
ETIČNA NAČELA, katerim bomo namenili posebno pozornost:
- zaupanje
- odgovornost
- avtonomija.
BRALNA PISMENOST KOZ IZZIV IN ODGOVORNOST
Vodja: Karmen Sepaher, prof., pomočnica ravnateljice
Dobro in hkrati z užitkom brati – to sta pomembna pogoja za uspešen razvoj branja, ki sta soodvisna. Učenci morajo razviti določene spretnosti pri delu z besedili, slikami in vsebinami, da se bodo z veseljem in radovednostjo lotili nadaljnjega branja. Bralno spodbudno učno okolje spodbuja bralno pismenost z razvijanjem zmožnosti branja in pisanja ter s spremljanjem napredka le-teh pa tudi z oblikovanjem pozitivnega odnosa do branja in z razvijanjem bralne kulture. Sestava prednostne naloge za bralno pismenost v šolskem prostoru vključuje večdimenzionalen pristop, ki spodbuja branje in razvija ljubezen do branja med vsemi udeleženci šolskega okolja. Ta prednostna naloga temelji na celostnem vključevanju branja v vsakodnevne šolske aktivnosti in vključuje učence, učitelje ter širšo šolsko skupnost.
Cilj letošnje prednostne naloge je dvigniti bralno pismenost med učenci, spodbujati kulturo branja skozi aktivno sodelovanje celotne šolske skupnosti ter razvijati ljubezen do branja.
S prednostno nalogo bomo skušali povezati učence različnih generacij preko skupne bralne izkušnje, spodbujali bralne navade ter opolnomočili pozitivne vzornike za mlajše učence. Skozi celotno šolsko leto bomo en dan v tednu namenili branju. Tako bomo na začetku šolske ure prvih 10 minut vsi brali (učenci in strokovni delavci). Ravno tako bomo razredne ure enkrat na 2 meseca namenjali branju. Dejavnosti bo pripravil aktiv slovenščine. Pri urah slovenščine bodo učenci na začetku vsake ure 5 minut tiho brali. Čas jutranjega dežurstva bo namenjen bralni dejavnosti, posledično mirnemu začetku dneva. Vsi strokovni delavci bomo aktivno sodelovali v bralni kulturi in bili na tak način zgled učencem.
S celostnim pristopom, ki vključuje vse ravni šolske skupnosti, lahko šola doseže pomembne napredke v bralni pismenosti in spodbudi trajno ljubezen do branja pri učencih in učiteljih.